Salviabiff med pasta

Jag erkänner för mig själv att jag skulle ha kollat upp den där pastan jag beställde, men jag visste nog att jag inte skulle ha beställt den då. Det första som var väldigt skumt var att kaloriinnehållet var likvärdigt "vanlig" pasta, men den innehöll "bara" 10g kolisar per 100g och "bara" 13g protein, som en vanlig pasta. Så var kom den resterande energin ifrån? I vilket fall så ville jag testa själv, men jag skulle inte ha beställt så många pkt. Jag ska be min mamma ta med blodsockermätare då hon kommer till helgen så får vi göra ett blodsockertest på pastan. Efter lite surfning tycks det vara individuellt hur den här pastan från Dreamfield's påverkar blodsockret. För en del väldigt lite, för andra skjuter den i höjden. Jag vågade mig bara på 10g till middag. Och lowcarbshopen har jag inget förtroende alls för...



Mätt blev jag iallafall av jättebiffen :-) Sitter med kopp kaffe och ska kolla på "Viktkampen" nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0