Skräpig och skärpning!

Idag känner mig som en soptunna som fått en ny soppåse att fylla. Fy f*n vilken helg. Drack nog lite förmycket skumpa på nyår... Var nära att gå ut med en väninna som hade kommit hem klockan nio på nyårsdagen. Snacka om att jag hade mått ännu mer soptunna då....

Vad blev konsekvensen? Jo, jag har ätit skräp, nej inte ätit, tryckt i mig, i två dagar.. Känns skönt att sitta här med mina hallon och blåbär igen. Tog mig en linfröolja-shot också, innehåller essentiella fetter som behövs som annars fås från fet fisk bl.a. Ska ta en sån varje morgon hädanefter.


Skulle egentligen tagit en powerwalk imorse, men vaknade jag i tid? Nej. Som vanligt. Men det ska strax bli en svettig promenad/jogg runt kvarteren, först ska jag plugga lite inför tentan på måndag. Kan vara skönt med en promenadbreak vid lunchtid sen innan nästa pluggpass.



Och gissa vad, jag har gått upp 3,2 kg sedan förra vägningen. Jag blev förvånad att det inte var mer med tanke på allt jag ätit dessa två bakisdagar.



Snacka om att ha blivit smällfet! Jag får snart gå ut i mjukisbyxor då jag numera bara har ETT par jeans som går att stänga och dra om röven!
Så nu blir det fyra hårda veckor med godisfria helger, ingen alkohol och inga dåliga kolhydrater. Behövs för att sätta fart på det hela.

Visst ja, en bild på en av nyårskakorna skulle jag ju lägga in...



Inte undra på att man ser ut som man gör! ;-) Får bli bilduppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0