Så j*vla uttråkad

Såååå uttråkad, har ingen lust alls att räkna, men jag måste. Grabbarna har inte kommit hem än, de är fortfarande på leklandet och busar. Jag känner mig som en fet ko, en uttråkad fet ko som bara vill skjuta undan allting. Skulle vilja sätta mig i soffan och lira lite TV-spel med en stor egen chipspåse och bara glömma bort tentan. Men det går inte, jag får puffa på mig själv. Fattar inte vart min motivation tagit vägen, i "gymnasiet" var det så enkelt. Fick man inte MVG så visste man att man inte skulle komma vidare. Men nu? Tja, klarar du inte tentan denna gången så klarar du den nästa gång. Och om du får en 5:a eller 3:a spelar visst inte så stor roll... eller?

Sambon ska antagligen gå ut ikväll, får jag tid till att plugga iallafall. Något godis blir det inte. Var och fingrade på popcornpåsen tidigare, kollade hur mycket popcorn man fick för runt 100 kcal. Farligt. Jag avskyr att räkna kalorier, det stiger en lätt ut huvudet. Om två-tre veckor kan jag kanske äta något gott på helgen, men inte nu. Det är för tidigt och risken för att "tappa kontrollen" och börja hetsäta hej villt är alldeles för stor och skulle göra för stor skada. Nu i början är det så lätt att tänka "men några godisbitar kan jag ju ta", och sen blir man sugen på fler och tänker "äh, jag har ju bara gått ner 3 kg denna veckan, vad gör det om jag går upp dem tills på måndag? 3 kg är ju inte så mycket, det går snabbt att gå ner igen." Och så äter man allt man ser, för nästa morgon tänker man börja om -igen. Och när jag börjar hetsäta så äter jag MYCKET. Jag kräks aldrig heller -därför jag ser ut som gör nu;-). Spy är nog det värsta jag vet.
Men de där 3 kilona gör mycket. Nästa fredag kanske det är totalt -5kg, och veckan efter -7 kilo. Men är man inte hård i början så kommer man ju aldrig dit. Men tufft var det ett tag i dag, speciellt när hela skafferiet är fyllt med choklad! Och rostbröd....



Dags att räkna vidare, ska plöja två kapitel till, sen blir det matlagning. Dövar mitt sug med kaffe, det hjälpte faktiskt. Man ska äta när man är hungrig, inte när man är sugen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0