Kunde inte motstå frestelsen...

... men jag var stark nog att ändå hålla tassarna ifrån godisskålen och vispade ihop en lätt chokladmousse på en äggvita med (sukrin)florsocker (en sockerart kroppen inte kan ta upp = 0 kcal) och 2-3 msk kakao. Sen tog jag en ruta mörk 86% choklad till en kopp kaffe. Kan säga att jag nästan mår illa nu, vet inte om det är allt kaffe jag druckit idag (dricker vanligtvis inte så mycket) eller om det blev lite förmycket choklad.






Kom på att jag missade mellanmålet idag. Förmodligen för att lunchen blev så sen (frukosten var också sen) och så käkade vi middag en timme tidigare än vanligt. Så då jämnade det ändå ut sig med lite choklad på kvällen. Sötsuget har iallafall försvunnit.

Ska ev. se en skräckis sambon tog med hem till mig då han ska vara hemma och spela ikväll om jag inte somnar, känns som om klockan är halv ett på natten och inte halv tio! Pingvinfilmen vi såg med Jim Carrey var skitkass, den blev ju inte bättre av att vi såg den med svenskt tal p.g.a. sonen.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0