Kalvfärsbiff med blomkålsmos

Dagens middag, snabbt och enkelt men gott. Gjorde en enkel sås på philadelphia basilika (11% fett) blandat med lika stor del lättkesella och en klyfta vitlök. Grabbarna käkade en god pasta till istället för blomkålsmoset.



Nu är jag skittrött, borde verkligen plugga ikväll, men tror jag kommer däcka snart. Klockan är inte äns 20.00.... Kanske smart att gå upp klockan 6 imorgon och sätta igång att programmera hjärnan inför tentan en heldag. Får se, men att plocka fram matteböckerna nu känns ganska långt bort.

Idag har sonen haft en av sina bästa väninnor här och hennes mamma. De fick fika på munkar (sonen som valde) och ballerinakex och sen kom sambon hem mitt i allt med två pizzor som lunch vid 16-tiden som alla käkade -utom jag. Då blev jag lite sugen, men än mer hungrig. Borde käkat några nötter eller nåt. Sen kastade jag mig över spisen för att börja med middagen och nu är jag proppmätt.

Kanske gör en kopp te nu eller tar ett glas kall cola zero innan jag somnar här i soffan till Shrek och synen av lösgodis. Skönt när helgen är över, om jag klarar att hålla mig från att falla dit (några timmar kvar ju). Det krävs ändå en del och värre blir det kanske nästa helg om inte allt godissug försvunnit då. Men jag ska verkligen komma tillbaka till min (som jag ser det) normala vikt nu, det är bara att hålla igen på skitmaten. Sen när jag nått min vanliga vikt kan jag käka godis som vanligt -på helgerna, inte varje dag som senaste 1-2 månaderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0