Shiratakenudlar och minimuffins



Nudlarna var helt okej, ungefär som jag hade förväntat mig. Lite bättre t.o.m, förväntade mig att de skulle vara som hoppressad snigel i konsistensen så tummen upp! Men nästa gång ska jag koka dem i buljong, missade det. Det bästa är att de bara innehåller 5-10kcal per 100g (=nudelportionen på tallriken)!
Lade precis en beställning på ett storpack nudlar (hoppas på bra bäst-före-datum!) och så blev det ca 5-6 olika low-carb/proteinpastor. Ska bli spännande att testa, undrar om de smakar likt vanlig pasta? De innehåller ändå en del kolisar (10g/100g pasta), men äter man bara ca 35g så blir det inte mycket! Kommer bli mycket pastarätter framöver känner jag ;-)

Sambon fick med sig ett gäng hembakade minimuffins från en anställd så nu ska jag diska upp och provsmaka en med en kopp ingefärste :-) De är pyttesmå, så de kan varken innehålla många kolhydrater eller kalorier!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0