Förmiddagsjogg och UVA-behandling



Efter att jag bestämt mig för att skippa morgonföreläsningen så fick jag ett infall och snörade på mig skorna efter frukosten. Joggade ca 5 km och stannade vid solariet för en 10-min behandling under lysrören. Det är det enda som hjälper min annars så torra hy nu under vintern! Min egen slutsats efter att ha läst på om dagens solarier är att det är nyttigare att slänga sig under lysrören på lägsta nivå en gång i veckan så att huden kan bilda D-vitamin än att aldrig få någon sol alls eller att glassa sig i vår riktiga sols strålar, som består av en högre andel farligare strålning med kortare våglängd (UVB- och UVC-strålning). Jag är inte ute efter någon bränna, passar bäst i blekt, men mina torrfläckar har försvunnit nästan helt redan efter första solarievistelsen.



Sen kutade jag tillbaka hem, tog en omväg så det blev 2-3km extrajogg.



Svettig och go var det skönt att slänga sig i duschen och göra sig iordning! Sen blev det förmiddagsfika på proteinbröd med ost 5%, 1/2 avokado och lite päron + kaffe!



Snart ska jag dra mig till skolan, har datorlaboration i e.m. och får antagligen tillbaka en inlämningsuppgift från kemitekniken, får se hur det gick... Det börjar dra ihop sig för tentorna, snart får jag lägga lite krut i plugget!

Ha en underbar fortsatt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0