Dags för BEACH 2012!



Nästan mars månad och jag ser ut som en kanelbulle = söt och rund. Efter en stressig höst, vinterdepp, slutat röka och förmycket glass med chokladsås på kvällarna så är det dags att hitta tillbaka till de där hälsosamma rutinerna, som får fettet att smälta. Med inslag av en del träning kommer jag nog få till en riktigt hyffsad beachkropp, men då gäller det att verkligen att ta sig i kragen NU och inte imorgon eller om en vecka. Fler som känner igen sig? ;-)

Jag har mer ont i halsen idag så träning är inte ens att tänka tanken på. Istället ska jag lägga fokus på plugg de kommande timmarna och sedan planera veckans mat, städa och pyssla lite.
Kanske vågar lägga upp de där gula shorts bilderna från i fredags. Ibland fungerar det bra att hänga ut sig helt, för då kan man inte gömma sig sen.

Några punkter jag vill lägga fokus på:

  • Bli bättre på att planera och kombinera plugg och fritid (blir lätt antingen eller i dagsläget!)

  • Lära mig att hantera stress bättre (alltså, inte äta en hel påse Findus kanelbullar då utan reda ut vad som ligger bakom stressen för att kunna göra någonting åt känslan/förebygga den).
  • Fortsätta att vara rökfri givetvis!

  • Fortsätta träna styrka och löpning, går fortfarande efter riktlinjen "2 dagar i veckan", även om det gärna blir det dubbla eller mer.

  • Få mina kära byxor att sitta lika bra som för ett halvår sedan!

Nu kör vi! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0