Annas snabba dukanbröd



Perfekt pluggfika! Först var jag lite skeptisk till konsistensen (och smaken), kändes ganska svampig först men efter en stund tycktes den få väldigt mycket mer brödform och smak.

Receptet hittades på annas blogg och jag körde det rakt av just nu (kika in hos henne!).

  • 1 ägg (60g)
  • 1 msk lättkvarg (jag vägde och tog 40g)
  • 2 msk havrekli (14g)
  • 0,5 tsk bakpulver
  • salt

Näringsvärde per bröd: Kcal: 140 Prot: 13g Kolh: 7g Fett: 7g

In i micron 3-5 minuter! Klart! Som pålägg tog jag två skivor 5% ost och en halv avokado för lite nyttigare fett.

Kommer modifiera receptet efter hand, de flesta LCHF/dukan-recept är lika i grunden, d.v.s de består av ägg och färskost, utmaningen ligger i att få så mycket brödsmak som möjligt med så få kolhydrater.

 

Nu får nog matteboken vänta lite, blev sugen på en promenad! Halsen känns mycket bättre idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0