Snabbpizza



Man kan slänga ner vad som helst i smeten, men grundreceptet är (för ca 4-6 bottnar)

*120 g färskost (ex. kvarg, philadelphia eller keso)

*3 ägg

*8 msk havrekli

*salt, ev. kryddor

Själv tar jag hälften mandelmjöl och lägger till några msk physylliumfrö, tyvärr fanns det inte så mycket kvar i min påse så bottnarna blev inte lika "brödiga" som de annars brukar bli.



Det blir alltid godare om man vispar upp äggen fluffigt med elvisp först



I med allt och blanda, glöm inte salt, för annars smakar det ingenting precis som med vanligt bröd.



Släng på bakplåtspapper, in i ugn 175-200 grader C 6-12 min. När de får färg i kanten kan man ta ut dem, annars riskerar de att bli brända när de ska in i ugnen igen med pizza-överdrag. Låt svalna och frys in resten en och en med ex. bakplåtspapper emellan så kan man lätt ta ut en och slänga in i ugnen medans resten av familjen beställer pizza.



Man tager vad man haver. Hade tyvärr ingen mozzarellaost hemma :-(



Den försvann snabbt kan jag säga och jag är proppmätt.

Nu är det dags att klä på sig och gå ut!

Kommentarer
Postat av: karin

yeahh!tack för detta!.... som vanligt är det svårt att hitta mandelmjöl utan att ruinera sej... Har testat kokosmjöl men tycker verkligen det smakar ILLA.

2011-07-25 @ 12:59:19
Postat av: Sarah

Kolla på ICA, vår ICA har mandelmjöl 0,5kg för 45-50kr annars kanske man kan be dem köpa in?

2011-07-25 @ 13:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0