Godmorgon



Sitter och myser med den tjocka söndagstidningen, sonen spelar TV-spel och solen lyser t.o.m. ute! Mår hyftsat idag, käkade ändå chips och naturgodis senare på kvällen, och en tallrik pasta efter ett gäng salta pinnar. Sedan stoppade jag mig själv, började hamna i den typiska "bakishetsen", äta allt som man hittar.. Tycker ändå jag var duktig. I vanliga fall brukar jag vara jätteseg och trött med stora ögonpåsar 2 dagar efter att jag varit ute, just för att jag brukar proppa i mig så mycket kolhydrater dagen efetr. Känner mig duktig! Men framför allt är det skönt att kännna sig normal igen. Ska börja packa om en stund, i eftermiddag åker vi bort en sväng!



Kolhydratsmage? Eller blev den bara fulllastad med förmycket igår? Visst ja, åt ju glass också innan jag somnade i soffan.. Ja, man blir sömnig av kolhydrater, vill man vara pigg får man käka protein.

Det är absolut okej att äta godis eller pasta, men det ska inte vara i form av hetsätning utan då ska man äta för att man njuter av det. Pastan jag käkade igår hade inget syfte mer än att mätta ett matmonster i hjärnan, naturgodiset och chipsen var dock gott, men sedan började det gå lite överstyr.. Men jag lyckades hålla till baka ganska bra ändå tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0