Middag och mysbak

Så var det julafton imorgon! Jippi! Älskar julafton!

Har bakat mormors favoritgodis idag med sonen. Försökte mig sedan på att göra praliner, som blev havfärdiga (saknar garering) och det var inte helt lätt att underhålla en 4-åring samtidigt som man ska temperera choklad! Nej, sambon tyckte de smakade gott men alla såg inte så bra ut så jag bad honon köpa en traditionell ask tills imorgon om "någon" som inte är jag vill smaka..


Fudge (min mammas favorit)


Sonens egna praliner........ (han får äta dem själv;-)

Fy, tvångsvägde mig imorse. Minns knappt vad siffrorna visade, men det var uppe på 60 någonting... 60,4 kanske... :-O Men men, inget att surmula över. Tvärtom, nya tag, slut på det tankeslösa livet och dags att börja njua av livet, maten och plugget igen. Och må bra!

Till frukost tog jag en proteinshake idag, var skittrött p.g.a. allt skit jag tryckt i mig de senaste dagarna. Typ.. öh.. 28 bullar på 42h?! Kanske stämmer, ja... Hemskt.
Lunch blev salladsblad, 1 liten avokado och ett litet kokt kycklinbröst, 1 soltorkad körsbärstomat i klyftor.


Middag blev torsk bakad i ungn med härlig sås på lättgrädde 4% (gillar egentligen inte lättprodukter pga alla tillsatser men man får kompromissa ibland). Typ som "ska jag käka fisken men alla dioxiner och tungmetaller eller vara utan och förlora alla nyttiga fettsyror".
Torsken fick vila på brysselkålshalvor som inte syns.



Jag bytte chipsen, glasen, bullarna, mackorna, lösgodiset och allt annat denna fredag mot en tallrik med en skiva rostbiff, två skivor ekologisk brie 28% (fettig! Hittade inte min 11% ost!), lite mandel, guska, en ruta mörk choklad 81% och vindruvor som jag inte åt själv.

Nu ska jag mysa lite framför TV:n. Ska lägga mig snart, klockan är mycket. Tänk OM jag kan ta en powerwalk imorgon bitti?! Fy vad duktig jag skulle vara!

God natt!

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0