Tacomiddag och IKEA



Sambon föreslog tortillas med tacofärs till middag ikväll, bra val eftersom det bara tar 10 minuter.



Brukar steka upp färsen hel direkt från paketet i het panna så får man till en bra stekyta.



Tacokrydda



Färsen fick sen puttra några minuter med lite vitt vin och en skrätt vatten.



Sonen käkade köttbullar på IKEA så det blev sparsamt med grönsaker.



Efterrätt; kladdig chokladkaka (nyttig såklart) med frysta björnbär! Funderar på om jag ska ta ett glas vin till eller en kopp kaffe. En kompis ringde mitt i maten, hon vill nog gå ut, ska ringa henne nu men jag stannar nog hemma ikväll och myser med familjen!



Magen känns väldigt uppblåst fortfarande, men den är inte lika stor som i morse! Har lagt en älgskit innan också.


Back home from IKEA med min lilla (bok)hylla som jag kan slänga mina skolböcker i sen. Kommer antagligen spara en del som jag kan ha nytta av i mitt framtida yrkesliv som civ.ing.

Kommentarer
Postat av: mirjam

Hej! Skulle man kunna få receptet på den där chokladkakan! :) maila gärna! förresten din kropp och mage är jättefin. Jag tycker inte du behöver bli smalare än sådär, men det bestämmer man såklart själv över hur man trivs bäst. kram

2011-08-13 @ 21:57:30
URL: http://miiiirres.blogg.se/
Postat av: Sarah

Tack! Receptet finns under "Mat", tror det heter "nyttig chokladkaka". Men tiden i ugnen bör vara ca 10-15 minuter istället 20 så blir den riktigt kladdig! Brukar ställa den i frysen ett tag innan jag skär upp den :-)

2011-08-13 @ 22:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0