Smartphones



Har senaste tiden börjat fundera på om jag gjorde rätt val ang. min smartphone. Hade senast en smartphone för 5 år sedan från Qtek, så det är ju inget nytt påfund men först nu det tagit fäste bland massorna och jag funderar på om jag borde skaffat en Iphone istället men nej, den Androida marknaden är betydligt större med fler användare, betydligt mindre begränsat, mindre censurerat än vad Apple tillhandahåller. Jag avskyr Apple som företag och vill inte sponsra deras produkter heller. Jag tror på Android, tyvärr är det realtivt "nytt" i Sverige så jag får vänta på de appar jag vill ha till bl.a. högskolan. Synd, men jag känner ändå att jag gjort rätt val av telefon. Och jag skulle aldrig betala 7 000kr kontant för en f*cking smartphone (betalar alltid kontant), då köper jag istället en liten minipc inför skolstart.

Jag får kanske själv börja forska i mer användarvänliga batterier till framtidens datorer och smartphones, det är pinsamt att man måste ladda en mobil en gång om dagen för att inte tala om hur dåliga "bärbara" datorers batterier är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0