Paella med räkor

Blev det idag till grabbarna.



Enkelt att koka lite egen god räkbuljong, släng några räkskal i lite vatten och koka upp, det tar smak snabbt så det behöver inte koka så länge!



Jag brukar använda gurkmeja istället för saffran



Hackad gul lök, vitlök, röd chili, en paprika och ris får steka i lite olja med en nypa salt och gurkmeja så att smakerna lossnar.


På med räkbuljongen som snabbt silas av, sedan får det puttra under lock en stund innan en burk majskorn och lite frysta ärtor får göra sällskap.


Hade en halv grillad kyckling kvar från lördagen som fick åka i med en påse räkor och lite persilja. Total tid ca 30 min!



Min egen tallrik, spenat och machesallad med lite gurka och räkor och två skivor 10% ost. Idag har jag uppdaterat dåligt, för jag har inte haft något att skriva. Har städat hela lägenheten, tvättat och svabbat golv. Hatar när det är rörigt. Så imorgon kan livet fortsätta som vanligt :-) Har knappt ätit något idag heller, 3 nävar nötter, 1 ruta mörk choklad och några skivor skinka. Rapar fortfarande pizza... Kommer nog inte behöva så mycket mat denna veckan, och om man tittar på min mage på förra inlägget så förstår man nog varför ;-)

Jaha, vad gör jag nu då? Jag ska nog ta ett skönt bad och lägga en ansiktsmask!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0