Kycklingsoppa



Tar tid, men väldigt god och enkel vardagsmat.



En lök, några krossade vitlöksklyftor och ingefära, skal av citron och chili fick åka i grytan med kokande vatten. Egentligen föredrar jag citrongräs men just idag fanns det inte på ICA :-(



I med lite vitpepparkorn, lagerblad, salt och persilja. Och några morötter och pressad citron (om man inte använder citrongräs).



Hey, I'm just a chicken, don't eat me, please!



Färdigkokt efter ca 60 minuter.



Grönsaker som ska i när kycklingen är färdigkokt och buljongen silad. Broccoli, minimajs, röd paprika och lite zucchini.



Buljongen silas i en skål och hälls tillbaka i grytan. Glöm inte att smaka av! Den ska vara en aning syrlig.



En kruka koriander (hade egentligen föredragit två då det var så lite) och kycklingen färdigrensad och delad.



Thailändsk kycklingsoppa. Käkade två skålar och är proppmätt!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Vill bara tacka dig för en underbar blogg som jag följer varje dag... Toppen mat till mig som försöker hålla koll på min vikt!! Tack!!

2011-08-20 @ 17:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0