Gryta på oxhögrev



Blir tyvärr lite sen middag idag också, men vad gör det? Det är sommar, man är ledig och bättre njuta av färdig god mat än något ihopslängt krafs.



Var visst lite mycket kött så slängde resten i frysen.



Detta påminner mig om att jag måste slänga den här stekpannan ikväll, jag har ju redan köpt en ny, dags att värma upp den så att jag kan nyttja den imorgon.



Ner med grytbitar, lite fräst lök, krossad vitlök, lagerblad och chili och hängig persilja.



Missade att fräsa på spetspaprikan, men det blir nog gott ändå.



Nu står den i köket och puttrar med lite rött överblivet vin, krossad tomat, vatten och en fuskbuljong från ekologiska Kung Markatta... ja, och lite salt och svartpepparkorn.



Såhär rolig har jag sett ut idag, passade på att måla naglarna hos min väninna. Synd att jag blev så sen till henne, vi hade kunnat prata 5 timmar till!



Nu har jag bytt om till lite lättare kläder (varmt ju!) och här är min måndagsmage efter allt gott i helgen. Ingen som frågat än när vi ska ha nästa unge iallafall ;-) Lägger sig tills på onsdag iallafall.

Och visst ja, min lilla bokhylla måste jag skruva ihop innan helgen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du ser så långt ifrån gravid ut man kan göra :)

2011-08-17 @ 21:53:34
URL: http://zidde.blogg.se/
Postat av: Molle

Men herregud, du e ju smal som en sticka....

2011-08-27 @ 15:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0