Degbullen har försvunnit



Är fortfarande förundrad över var den där pizzamagen tog vägen på två dygn. Kanske är det så att min kropp numera vet att den får mat och slipper vara hungrig och därför inte behöver "spara" på extra kalorier i form av fettiga chips, bullar och pizza när den väl får det som förr, då jag räknade kalorier, eller fastade, eller gick på pulver.. (för mig lyckades ingen av de "dieterna"). Tycker det är lite sorgligt när man läser om andra som går samma väg och testar allt, lever på pyttelite mat i flera veckor och får dåligt samvete av 100g lösgodis för att sedan börja tröstäta igen när man inte får de snabba resultat man väntat sig, eller går upp i vikt trots att man knappt äter något :-( Men samtidigt så måste ju alla hitta sin egen väg, och för vissa så fungerar det ju faktiskt. Vi är ju alla olika.




Min brända rygg har fått sig ett par fina vita fläckar, tyvärr syns de inte så bra här. Hmm... den där (icke)röven borde nog börja tränas en del. Annars kan man ju köpa lite tightare byxor i.o.f... med inlägg? :-D Magen borde också få sig en rejäl träningsdos, jag får ta mig i kragen, men inte idag..!



Nu blev bilden lite skev, men det slog mig precis att förr när jag börjde mig ner eller gjorde plankan så hängde magen som en "klump" ner, men det gör den inte längre trots att jag inte "drar in" den (första bilden). Det ser nästan lustigare ut när jag drar in magen (bild 2). Det är iallafall skönt att slippa fokusera på att dra in magen när man är ute bland folk, på badstranden eller i sovrummet med sambon. Men lite träning hade verkligen inte skadat!

Nu ska jag sätta lite fart och duscha, har hunnit städa lite här så nu blir det plugg och snart lunch!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0